هواداران تارنمای ارگ ایران

هواداران تارنمای ارگ ایران

مجموع نظرات و مقالات هواداران تارنمای ارگ ایران
هواداران تارنمای ارگ ایران

هواداران تارنمای ارگ ایران

مجموع نظرات و مقالات هواداران تارنمای ارگ ایران

تاریخ رجزخوانی در ایران

تاریخ رجزخوانی در ایران نیز مانند همه دنیا و تمام تاریخ تمدن وجود داشته است.  رجزخوانی در حماسه های یونانی مانند ایلیاد،  و ایرانی مانند شاهنامه فردوسی،  و بسیاری از ادبیات جهان دیده می شود.
تاریخ رجزخوانی در ایران
پیش نویس
      تاریخ رجزخوانی در ایران نیز مانند همه دنیا و تمام تاریخ تمدن وجود داشته است.  رجزخوانی در حماسه های یونانی مانند ایلیاد،  و ایرانی مانند شاهنامه فردوسی،  و بسیاری از ادبیات جهان دیده می شود.  تاریخ آکادمی جهان که بخورد مردم داده اند،  ترکیبی از رجزخوانیهای تاریخی،  و تاریخ نویسی استعماری دارد،  در نتیجه مقداری دروغ بجای تاریخ شده،  و قابل اطمینان و علمی نیست.
تاریخ رجزخوانی در ایران
تصویر گاری قدیمی حمل بار،  عکس شماره ۴۸۸۳.
تاریخ رجزخوانی در ایران
لوگو تخصصی و تخصصی تر باشیم،  عکس شماره ۱۵۲۹.
این برگه پیوست لینک زیر است:
. . . ادامه دارد و بازنویسی می شود . . .
تاریخ رجزخوانی در ایران
تاریخ رجزخوانی در ایران
      رَجَزخوانی به معنای فخر فروشی و تعریف از شجاعت و شرافت خود است.  رجزخوانی از آداب مسلم جنگ بوده،  و دو مبارز ناگزیر از پرداختن به آن قبل از نبرد بودند.  در واقع رجزخوانی بخشی از تاکتیک نرم افزار رزمی جنگاوران برای درهم شکستن روحیه دشمن است.
      اساطیر و افسانه های ایران باستان چه آنهایی که در همان دوران ضبط شده،  و چه آنهایی که در دوران اسلامی به آثار منظوم و منشور را یافته است،  کاملاً تحت تاثیر روحیه و حال و هوایی حماسی است،  که به اقتضای شرایط همان دوران بوده است.  همیشه جنگ از دغدغه های مهم مردم ایران باستان بود،  و بخش عمده ای از زندگی آنان را تحت تاثیر قرار داده بود.
      در راستای همین موضوع بخش مهمی از پیکره فرهنگی و تاریخی و ادبی و دینی دوران باستان،  بازتابی از رجزخوانی است،  و بر این اساس پایه ریزی شده است.  رجز خوانی از ابزارهای مهمی برای بیان پیروزیها و افتخارهای غرور آمیز بوده است.
      در آثار تاریخی آشوری رجزخوانی زیادی از پیروزیها در نبردها دیده می شود،  در کتیبه بیستون نیز ردی از رجزخوانی وجود دارد مانند در اینجا.  در آثاری مانند تاریخ طبری و امثال آن رجزخوانیها را بجای تاریخ بخورد مردم داده اند در اینجا.
   مهم:  وظیفه یک تاریخ نویس این است،  که بتواند رجزخوانی را از واقعیت تشخیص دهد،  و در دام رجزخوانی نیافتد.  با پیدایش استعمار،  تاریخ نویسی استعماری و رجزخوانیهای تاریخی باعث اغفال تاریخ نویسان ساده شده،  و آنها گرفتار سادگی خودشان در درک از واقعیتهای تاریخ افتاده اند،  و دروغهای تاریخ را بازنویسی کرده اند.
 ...............
   برچسبها:  تاریخ رجزخوانی، رجزخوانی در ایران، رجزخوانی، فخر فروشی.
.............
تاریخ رجزخوانی در ایران
مستند های مربوط
مستند های بیشتر را در آپارات وبسایت ارگ ایران ببینید،  لینک آن در ستون کناری
 
............................
    توجه ۱:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبسایت و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.
   توجه ۲:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجو های ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید.  در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.
   توجه ۳:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند:  در اینجا  http://arqir.com.
ارگ ایران   http://arqir.com
پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید
جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.